Wycieczka rowerowa dookoła Jeziora Nyskiego

Dnia 30 września 2017 roku odbyła się wycieczka rowerowa dookoła Jeziora Nyskiego. Celem imprezy było zachęcenie uczniów do uprawiania turystyki rowerowej, promowanie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej w czasie wolnym oraz integracja społeczności uczniowskiej.

W wycieczce wzięło udział 25 osób, w tym 18 uczniów, 5 nauczycieli wychowania fizycznego oraz 2 rodziców. O godzinie 8:45 spotkaliśmy się obok Netto na ulicy Rodziewiczówny. Po sprawdzeniu obecności i przypomnieniu regulaminu wycieczki przez opiekunów, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa uczniów, wyruszyliśmy w drogę. Trasa wiodła ulicą Mickiewicza w Nysie do wału Jeziora Nyskiego, stamtąd w kierunku Białej Nyskiej, następnie do Siestrzechowic, gdzie zwiedziliśmy tamtejszy zamek. Tu przewodnik przedstawił nam historię tego zabytkowego obiektu. Ruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Otmuchowa. Po krótkim odpoczynku przejechaliśmy przez Wójcice, Głębinów i zatrzymaliśmy się w Skorochowie. Tutaj odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz rozgrywki sportowe. Mimo zmęczenia, wszystkim dopisywał wyśmienity humor. Około godziny 14:00 wróciliśmy do Nysy. Ogółem trasa liczyła 35 kilometrów.

Na trasie spotkaliśmy się z uczestnikami „V Rajdu Trackingowego”, a na pamiątkę każdy z naszej grupy otrzymał paszport turystyczny „Nysa – Miejski Szlak Turystyczny”.

Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła uczestnikom wielu pozytywnych emocji i przeżyć. Zamierzone cele zostały zrealizowane. Nawiązały się nowe znajomości, nastąpiła dalsza integracja młodzieży. Podsumowując: aktywnie i z korzyścią dla naszego zdrowia spędziliśmy sobotę!

Wycieczkę rekreacyjną na rowerach przygotowała grupa projektowa w składzie: Aleksandra Hejduk, Urszula Bednarz, Nikola Lachowicz, Jakub Jaszczyszyn i Przemek Wizimirski, pod kierunkiem opiekunów Jolanty Hejduk i Emilii Dudek.